Blog

 DEPRESYONA GİRMEMEK İÇİN BESLENMENE DİKKAT ET....    25.7.2018 12:44:12 tarihinde eklendi



  DEPRESYONA GİRMEMEK İÇİN BESLENMENE DİKKAT ET....

 

DEPRESYONA  GİRMEMEK İÇİN BESLENMENE DİKKAT ET....

 

   Psikiyatrik bozukluklar içinde en sık görülenin  depresyon olduğu konunun otoriteleri tarafından belirtilmektedir.

   Sözlük anlamı ile çökkünlük olarak Türkçe’ye çevirilebilirken ,, anlık bir ruh hali, bir sendrom veya bir hastalık olarak karşımıza çıkabileceği söylenmektedir.

  Tıptaki ve teknolojideki ilerlemelere bağlı olarak birçok hastalık  kalkmış ya da doğru tedavilerle kontrol altına alınmışken , depresyon özellikle endüstrileşmiş batı  ülkelerinde hızla artmakta ve önemli sağlık sorunları haline gelmektedir.

  Amerikan Psikiyatri Derneği (APA) ya göre ,depresyon deyince ilk akla gelen majör depresyon'dur.

  Majör depresyon (MD) türleri ise

Atipik depresyon,

Melankolik depresyon,

Doğum sonrası depresyon (pospartum),

Anksiyeteye bağlı depresyon,

Mevsimsel depresyon,

Psikotik özelikli depresyon (duygu durum ilişkili olan / olmayan) ve

Katatonik depresyon şeklindedir.

   2030 yılında hastalık yükü olarak Dünya’da ilk sırada yer alacağı tahmin edilen depresyonun en sıklıkla karşılaşılan atipik ve doğum sonrası depresyon türleri için sağlıklı beslenmenin önemi büyüktür.

   Bir çok önemli tedavi kılavuzunda depresyonun önlenmesi ve tedavisinde beslenme tedavisi de yer almaktadır. Amerikan Psikiyatri Derneği (APA) Majör Depresyon (MD) Klinik Tedavi Kılavuzu’nda: ‘ İntihar riskini kendi başına değerlendirmenin yanı sıra, hastanın kendine bakım, hidrasyon ve beslenme düzeylerini değerlendirmek önemlidir; bunların her biri şiddetli depresif belirtilerle tehlikeye atılabilir.’ şeklinde belirtilmektedir.

 Ayrıca tedavi sürecinde

Egzersiz,

İyi uyku hijyeni,

İyi beslenme ,

Tütün , alkol ve diğer potansiyel olarak zararlı maddelerin azaltılmış kullanımı gibi sağlıklı davranışların önemi vurgulanmaktadır.

   Whitehall II araştırmasında  5 yıl boyunca takip edilen bireylerde ‘tam yiyecekler’ ve ‘işlenmiş yiyecekler şeklinde iki beslenme modeli geliştirilmiş olup yağ asitleri, B6, B12 ve folik asit üzerine odaklanılmıştır. Tam yiyecekler grubundaki tam tahıl, meyve ve sebze tüketimi ile depresyon gelişme riski azalmaktadır.

   Geolong Osteoporoz araştırmasında ise üç beslenme modeli geliştirilmiş ve ‘Geleneksel’, ‘Batı Tarzı’, ‘Modern’ beslenme alışkanlıkları incelenmiş; geleneksel beslenme tarzı ile depresyon gelişme riski azaltılırken, batı tarzı ve modern beslenme ile depresyon riski 1,5 kata kadar artmakta olduğu görülmüştür.

  Japon diyeti ile yapılan araştırmalarda ise sağlıklı beslenme modeli ve deniz ürünleri tüketimi ile depresif  semptomların azaltıldığı ancak postpartum depresyonu etkilemediği görülmüştür.

  4,4 yıl boyunca takip edilen ,10094 bireyde meyve ve kuruyemiş tüketimi ile majör depresyon gelişiminde azalma tespit edilmiştir.

  Balık tüketimi ile ilgili veriler incelendiğinde günde ortalama 83,3-112 gr balık tüketimi ile depresyon oranı %30 azaltılmıştır.

  Akdeniz diyetinin depresyon riskini %62 oranında azalttığı tespit edilmiştir. (dytMag,sayı14)

 

Geri dön.

DEPRESYONA GİRMEMEK İÇİN BESLENMENE DİKKAT ET.... başlıklı yazımız 528 kez okundu

Doğal Ürünler

Kurabiye DEPRESYONA__GIRMEMEK_ICIN_BESLENMENE_DIKKAT_ET____
Kurabiye Sipariş Ver
7'li Paket : 12,00 ₺
14'li Paket : 22,00 ₺
Kayısı Topu DEPRESYONA__GIRMEMEK_ICIN_BESLENMENE_DIKKAT_ET____
Kayısı Topu Sipariş Ver
16'lı Paket : 23,00 ₺
Hurma Topu DEPRESYONA__GIRMEMEK_ICIN_BESLENMENE_DIKKAT_ET____
Hurma Topu Sipariş Ver
16'lı Paket : 23,00 ₺





 

Sueda AKKAŞ

Diyetisten

Doğal Ürünler

Sağlık & Lezzet

İletişim

0232 259 78 42

Türk Web Ajans